פרק 7: שיווק לרופאים
מכירה קלה
איך פסיכיאטרים וחברות התרופות הצליחו לשכנע מיליוני רופאים לרשום את התרופות הפסיכואקטיביות החזקות שלהם למאה מיליון אנשים?
תדרוך הרופאים מתחיל בכנסים רפואיים – כנסים שחברות התרופות משלמות עליהם לעתים קרובות.
גם כתבי-עת מכובדים מפרסמים מחקרים שנכתבו על-ידי סופרי צללים שנשכרו על-ידי חברות התרופות, אך מי שחתום עליהם הם פסיכיאטרים ידועי שם שקיבלו שכר כדי שהמחקר יהיה רשום על שמם.
כיום תעשיית התרופות משקיעה 22 מיליארד דולר בשנה בשיווק לרופאים כדי שהם יגדילו את כמות המרשמים – עלייה מדהימה של 90% מתקציב השיווק הכולל שלה.
כתוצאה מכך, אנשי רפואה בכל רחבי העולם מחלקים תרופות פסיכוטרופיות, לאחר שהובטח להם שהתרופות בטוחות לשימוש והכרחיות כפי שקבעו ה-"מומחים" בתחום – הפסיכיאטרים.
אבל כבר בשלב מוקדם, הפסיכיאטרים וחברות התרופות הבינו שקידום לרופאים אינו מספיק.
איך הם יוכלו להגיע לקהל היעד שלהם – הצרכן הסופי – ולגרום לו להגיע למרפאות הרופאים כדי לדרוש מהרופאים את התרופות האלה?