פרק 4: ספסור מחלות
מוכרים מחלות לבריאים המודאגים
ספסור במחלות (שם עצם): "הפעולה של שכנוע אנשים שבמהותם הם בריאים שהם למעשה חולים, או שכנוע אנשים שחולים רק במידה קלה שהם חולים מאוד".
פסיכיאטרים יודעים על כך. חברות תרופות יודעות על כך. גם מנהלי פרסום ברחבי העולם יודעים על כך.
ספסור במחלות הוא אסטרטגיה מצליחה מאוד שהופכת מצבים שכיחים בחיים למצבים של מחלה פסיכיאטרית, וגורמת לאנשים מכל שכבות החיים לדאוג בקשר ל-"מחלה הנפשית" האחרונה – ולדרוש גלולה.
לפי דבריו של מומחה לשיווק, "אין שום תחום ריפוי שפתוח למיתוג בעיות אצל אנשים יותר מאשר התחום של חרדה ודיכאון, שבו המחלה לרוב לא מבוססת על תסמינים גופניים שניתנים למדידה ולכן הוא פתוח להגדרות מופשטות".
וזה עובד. פסיכיאטרים וחברות התרופות בנו נתח שוק רווחי שמכניס להם מעל 150,000 דולר כל דקה.
אבל עם קמפיינים לספסור מחלות שיוצרים את האשליה שמחלות הנפש נפוצות, עד כמה בטוחות התרופות שהפסיכיאטרים רושמים כדי לטפל במחלות האלה?