מטרגדיה לאומית לפתרון

ארבעה ימים לאחר התרסקות ה-Germanwings, מפגינים של CCHR דרשו תשובה: האם הטייס המתאבד היה על תרופות פסיכיאטריות?
בעקבות הטרגדיה של מטוס ה-Germanwings,‏ CCHR גרמניה הציעה לשנות את מדיניות התעופה ולמצות את הדין עם הפסיכיאטרים.

ב-24 במרץ 2015, טייס המשנה של טיסת Germanwings 9525, מברצלונה לדיסלדורף, ריסק בכוונה את מטוסו לתוך האלפים הצרפתיים, כשהוא הורג את כל 150 הנוסעים שהיו במטוס. אנדראס לוביץ היה תחת ההשפעה של נוגדי-דיכאון ושל סם ההרגעה החזק לוראזפם כאשר הוא נעל את הטייס מחוץ לתא הטייס והשתלט על המטוס.

החוקרים גילו עד מהרה שללוביץ היתה היסטוריה ארוכה של נטיות אובדניות ודיכאון שהוא הסתיר מהמעסיק שלו. הכשרת הטיס שלו ב-2008 נקטעה עקב "הופעת סימפטומים דיכאוניים חמורים", אבל הפסיכיאטר שלו אישר לו להמשיך. דיווחים מתועדים מראים שאחרי שהפך לטייס, הוא הלך ל-40 רופאים שונים כי הוא היה בטוח שהוא מתעוור והוא המשיך לקבל טיפול נגד דיכאון, הפרעת חרדה והתקפי פאניקה. ממש לפני ההתרסקות, לוביץ הלך לפסיכיאטר בבית-החולים של אוניברסיטת דיסלדורף לטיפול והוכרז בלתי כשיר לעבודה.

אבל שום דבר מזה לא היה ידוע ברבים בימים שלאחר ההתרסקות, ובעוד שהמדינה הסתחררה בטרגדיה והמדיה נתנה כל השערה שאפשר לגבי המניעים של טייס המשנה, CCHR גרמניה לא בזבזה זמן ודרשה את הסיבה האמיתית: לוביץ חייב להיות קורבן של תרופות פסיכוטרופיות חזקות שאחת מתופעת הלוואי שצוינו עליהן היא "מחשבות אובדניות".

רק ארבעה ימים לאחר ההתרסקות, CCHR גרמניה ו-CCHR אוסטריה ארגנו הפגנת מחאה בכנס של איגוד הפסיכיאטרים האירופי (EPA) בווינה, אוסטריה. היתה תהלוכה של 400 פעילים שהלכו מאחורי מכונית שנשאה ארון קבורה ואת המסר "לזכר קורבנות הפסיכיאטריה״. הם חילקו עלון פרסומי עם הכותרת "טיסת התאבדות אחרי תרופות פסיכיאטריות״ שפירט את הסכנות של תרופות פסיכיאטריות ודרשו שהפסיכיאטר הגרמני וולפגנג גייבל, נשיא איגוד הפסיכיאטרים האירופי וראש בית-החולים הפסיכיאטרי בדיסלדורף שבו לוביץ טופל, יענה על השאלה: האם לוביץ היה תחת ההשפעה של תרופות פסיכיאטריות בזמן ההתרסקות?

בכנס ה-EPA,‏ CCHR פתחה תערוכה ניידת של פסיכיאטריה: תעשיית המוות שהיתה פתוחה לסיורים של הציבור במשך 10 ימים, וחשפה את העובדות המזעזעות על הסכנות של תרופות פסיכיאטריות.

פעיל CCHR וטייס חברת התעופה, קפטן רולנד פריסטר, הזהיר את איגוד הטייסים הגרמנים, את הסוכנות הפדראלית לחקירת תאונות טיסה ואת נשיא מינהל התעופה הפדראלי הגרמני לגבי תופעות הלוואי המסוכנות של תרופות פסיכיאטריות, כולל התאבדות.

מיד לאחר מכן, CCHR גרמניה הגישה תלונה פלילית לפרקליטות המדינה ולמשרד הבריאות ושירותי אנוש בדיסלדורף נגד הפסיכיאטרים שטיפלו בלוביץ, ודרשה שהרישיונות שלהם יישללו.

ממש לפני ההתרסקות, לוביץ הלך לפסיכיאטר בבית-החולים של אוניברסיטת דיסלדורף לטיפול והוכרז בלתי כשיר לעבודה.

לאחר מכן הצוות ניסח ספר לבן שתומך בפעולות חקיקה כדי להגן על התחבורה הציבורית מפני סכנות הפסיכיאטריה, ולעדכן את הקוד הפלילי כדי לראות בפסיכיאטרים אשמים בהתנהגות רשלנית שהובילה למוות.

הפעולות המהירות והמתואמות האלה על-ידי CCHR גרמניה הובילו להעברת תיקון לחוק התעופה האזרחית בגרמניה ביוני 2016. התיקון אוסר על טייסי מטוסים שעובדים עבור חברות תעופה גרמניות להוביל מטוס או לתפעל מטוס תחת ההשפעה של סמים פסיכואקטיביים או אלכוהול. סוכנויות פיקוח על תעופה חייבות גם לערוך בדיקות תקופתיות לטייסים כדי לראות אם החומרים האלה קיימים על מנת להבטיח תעבורה בטוחה. החוק דורש גם את החזקתו של מסד נתונים רפואיים אלקטרוני כדי להעריך את בריאותם של טייסים גרמנים.


עזור לשים קץ להתעללות הפסיכיאטרית

בתור כלב שמירה של תחום בריאות הנפש ללא כוונת רווח, CCHR תלויה בחברויות ובתרומות כדי להוציא לפועל את שליחותה לבער הפרות של זכויות האדם בידי הפסיכיאטרים ולנקות את תחום בריאות הנפש. כדי להיות חלק מהתנועה הגדולה ביותר בעולם לשינוי בריאות הנפש, הצטרף לקבוצה שעזרה לחוקק מעל 180 חוקים להגנה על אזרחים מפני עיסוקים פסיכיאטריים מזיקים.

הורדות